expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

"Ako postoji knjiga koju bi volio pročitati ali koja još nije napisana,ti moras biti taj koji će je napisati."

Toni Morrison


GODIŠNJI PLAN RADA


JU OŠ,, JUGOSLAVIJA”, BAR                                                                                   ŠKOLSKA GODINA 2014/2015.

             PLAN RADA LITERARNE SEKCIJE

OPŠTI CILJEVI:
  • UPOZNAVANJE UČENIKA SA  KNJIŽEVNIM VRSTAMA/ DJELIMA
  • OSPOSOBLJAVANJE UČENIKA ZA ADEKVATNO USMENO I PISMENO IZRAŽAVANJE
  • PRIKUPLJANJE I OBJAVLJIVANJE RADOVA, ŠTO NEPOSREDNIM KONTAKTOM, ŠTO PUTEM INTERNETA
  • RAZVIJANJE INTERESOVANJA ZA KJIŽEVNO STARALAŠTVO
  • INFORMATIČKO OPISMENJAVANJE
  • RAZVIJANJE INTERESOVANJA ZA GRUPNI RAD
  • RAZVIJANJE INTERESOVANJANJA ZA FOTOGRAFIJU I FOTOGRAFISANJE
  • RAZVIJANJE  INTERESOVANJA  ZA AKTIVAN ODNOS PREMA RADNIM ZADACIMA
  • RAZVOJ SOCIJALNIH  VJEŠTINA
  • BOGAĆENJE RJEČNIKA
  • PRUŽANJE DJECI EDUKATIVNIH I ZABAVNIH SADRŽAJA KOJIMA ĆE ISPUNITI SVOJE VRIJEME
  • RAZVIJANJE KREATIVNOSTI
AKTIVNOSTI:
  • PRATITI LITERARNE KONKURSE,PRIKUPLJATI MATERIJAL ZA KONKURSE I ŠKOLSKE PRIREDBE
  • OTVORITI INTERNET STRANICU( KREIRATI MAIL-ADRESU U OKVIRU ŠKOLSKOG BLOGA) SEKCIJE, KAKO BI SVI UČENICI ŠKOLE PUTEM INT.MOGLI SLATI LITERARNE RADOVE,KOJI ĆE BITI KOMENTARISANI OD ČLANOVA SEKCIJE, OBJAVLJIVANI NA BLOGU, ILI UPUĆIVANI NA KONKURSE/  PREDSTAVLJANJE  NA PRIREDBAMA . OVAJ DIO AKTIVNOSTI UČENICI SPROVODE U SARADNJI SA INFORMATIČKOM SEKCIJOM ŠKOLE.
  • UREĐIVATI ŠKLOSKI PANO, PREKO KOGA ĆE UČENICI BLAGOVREMENO BITI UPOZNATI SA  KONKURSIMA, STRANICOM NA KOJOJ MOGU POKAZATI SVOJU KREATIVNOST, MOGUĆNOSTIMA DA SVOJIM RADOM UČESTVUJU U JAVNOM ŽIVOTU ŠKOLE I GRADA
  • PISANJE KOMENTARA NA PRISTIGLE RADOVE
  • ČLANOVI SEKCIJE  ČITAĆE  I PREDSTAVLJAĆE  SVOJE RADOVE, KOJE ĆE GRUPA KOMENTARISATI, PREDSTAVLJAĆE I AUTORE/DJELA KOJA SU IČITALI I KOJA PREPORUČUJU OSTALIM UČ.ZA ČITANJE

NAPOMENA:CILJ RADA I POSTOJANJA SEKCIJE PROISTAKAO JE IZ POTREBE DA SE ŠTO VEĆI BROJ DJECE MOTIVIŠE DA RAZVIJA ČITALAČKE NAVIKE, KAO I DA RAZVIJA SVOJU KREATIVNOST KROZ PISANJE POETSKIH I PROZNIH TEKSTOVA.U TOM SMISLU, MJESEČNI PLAN MOŽE BITI I KORIGOVAN, ZAVISNO OD POTREBA ŠKOLE, INTERESOVANJA SAMIH UČENIKA, TE  REPUBLIČKIH I REGIONALNIH LITERARNIH KONKURSA, O KOJIMA SU ČLANOVI SEKCIJE DUŽNI DA SE INFORMIŠU  PUTEM INTERNETA, AKOJI NISU DO SADA DOSTAVLJANI ŠKOLI.
TAKO SE  DOŠLO I DO IDEJE DA LITERARNA SEKCIJA OTVORI SVOJU INT.STRANICU U OKVIRU ŠKOLSKOG BLOGA. SAMIM TIM SE PROMIJENILA I KONCEPCIJA RADA SEKCIJE:UMJESTO DA SVOJ RAD BAZIRAJU NA ČITANJU I PISANJU SASTAVA, UČENICI ĆE UREĐIVATI SVOJU STRANICU( ŠTO JE OBIMNIJI, ALI I IZAZOVNIJI POSAO).NARAVNO, NEĆE IZOSTATI NI PRILIKE DA UČENICI PREDSTAVE SVOJE RADOVE, ILI PREPORUČE I KOMENTARIŠU PROČITANU KNJIGU...OSNOVNI CILJ OVOGODIŠNJEG RADA SA UČENICIMA JE DA POPULARIŠU MEĐU ŠKOLSKOM DJECOM LITERARNO STVARALAŠTVO.
SEPTEMBAR:

  • FORMIRANJE SEKCIJE. SVI NASTAVNICI AKTIVA IŠČITAĆE UČENICIMA  CILJEVE I SADRŽAJ RADA SEKCIJE NA POČETKU ŠKOLSKE GODINE, TE ĆE SE ČLANOVI UPISIVATI NA OSNOVU SVOJIH INTERESOVANJA I ŽELJE DA AKTIVNO UČETVUJU U OSTVARIVANJU PLANIRANIH RADNIH ZADATAKA.ČLANOVI DOBIJAJU GODIŠNJI PLAN RADA SEKCIJE, KOMENTARIŠU GA I PO POTREBI DOPUNJUJU SVOJIM IDEJAMA.
  • FORMIRANJE INT.STRANICE.DOGOVOR SA ČLANOVIMA INFORMATIČKE SEKCIJE O TERMINIMA ZA ZAJEDNIČKI RAD NA BLOGU.RAD NA PANOU, KOJIM SE OBAVJEŠTAVAJU UČENICI ŠKOLE O OTVARANJU STRANICE LITERARNE SEKCIJE  NA KOJOJ MOGU OBJAVLJIVATI SVOJE RADOVE, INFORMISATI SE O PREDSTOJEĆIM KONKURSIMA, LITERARNIM TAKMIČENJIMA  I ŠKOLSKIM PRIREDBAMA, I UŽIVATI U ČITANJU RADOVA SVOJIH DRUGOVA.OD 7-11.OKTOBRA, U ŠKOLI SE OBILJEŽAVA DJEČIJA NEDJELJA.RAZGOVOR O PRAVIMA DJETETA. UČENICI IZNOSE IDEJE  ZA PISANJE POETSKIH I PROZNIH TEKSTOVA , KOJE ĆE SAMOSTALNO PISATI I PREDSTAVITI NA SLJEDEĆEM SASTANKU.
  • PREDSTAVLJANJE RADOVA ČLANOVA SEKCIJE, NJIHOVO KOMENTRISANJE I EVENTUALNO KORIGOVANJE.RAD NA PANOU. ISTIČE SE PREDSTOJEĆE OBILJEŽAVANJE DJEČIJE NEDJELJE I POZIVAJU UČENICI DA SVOJIM  LITERARNIM RADOM, KOJI DOSTAVLJAJU SEKCIJI PUTEM INTERNETA ,DAJU DOPRINOS OVOJ MANIFESTACIJI. NAJBOLJI RADOVI BIĆE PROČITANI NA ŠKOLSKOJ PRIREDBI.POSTAVLJAJU SE I INFORMACIJE O PERUBLIČKIM I REGIONALNIM KONKURSIMA KOJI PRATE  DJEČIJU NEDJELJU.

OKTOBAR:

  • ČLANOVI ČITAJU SVOJE RADOVE, KOMENTARIŠU IH I EVENTUALNO KORIGUJU.BIRAJU SE RADOVI KOJI ĆE BITI PREDSTAVLJENI NA PRIREDBI.PRIKUPLJANJE PRISTIGLOG MATERIJALA, KOMENTARISANJE, IZBOR RADOVA KOJI ĆE BITI PREDSTAVLJENI NA PRIREDBI, ILI OBJAVLJENI NA ŠKOLSKOM BLOGU( UZ NAPISANI KOMENTAR)
  • UČESTVOVANJE ČLANOVA NA PRIREDBI POVODOM DJEČIJE NEDJELJE.PODJELA RADNIH ZADATAKA:2.NEDJELJA NOVEMBRA JE U ZNAKU MEĐUNARODNOG FESTIVALA,, SUSRETI POD STAROM MASLINOM”.U OKVIRU MANIFESTACIJE, RASPISUJE SE LITERARNI KONKURS , TE SE OSMIŠLJAVA PANO KOJIM SE POZIVAJU UČENICI DA ŠALJU SVOJE RADOVE. TAKOĐE,  TE NEDJELJE , U ŠKOLI GOSTUJU I NAŠI POZNATI PJESNICI ZA DJECU, TE SE UČENICI MOTIVIŠU DA PREDSTAVE SVOJE RADOVE .NAJBOLJI RADOVI BIĆE POSLATI NA KONKURS I OBJAVLJENI NA BLOGU; TIME UČENICI STIČU I MOGUĆNOST DA  PJESNICIMA PROČITAJU SVOJ TEKST.NAKON RADANA PANOU, UČENICIMA SE ZADAJE ZADATAK ZA SLJEDEĆI ČAS:UZ SMJERNICE NASTAVNIKA I BIBLIOTEKARA, UČENICI SAMOSTALNO KORISTE STRUČNU/METODIČKU LITERATURU, TE U ŠKOLSKOJ BIBLIOTECI PIŠU KONCEPT NA KOME ĆE SE ZASNIVATI RAD NA TEMU ,,KAKO DOBRO NAPISATI SASTAV”.
  • NA SLJEDEĆEM ČASU, U OKVIRU GRUPA, IZNOSE SVOJA ZAPAŽANJA; ZAKLJUČCI GRUPA  SE IZDVAJAJU; RAZGOVORAJU O PRIMJENLJIVOSTI STEČENOG ZNANJA. ZAKLJUČKE (U OBLIKU SAVJETA I UPUTSTAVA ZA PISANJE SASTAVA )OBJAVLJUJU NA  INT.STRANICI SEKCIJE, KAKO BI POMOGLI UČENICIMA  NA NJIHOVOM LITERARNOM PUTOVANJU.
  • STILSKE VJEŽBE

     NOVEMBAR:
  •  ČLANOVI SEKCIJE ČITAJU SVOJE RADOVE( TEMA:,,SUSRETI POD STAROM MASLINOM”),                        KOMENTARIŠU IH I EVENTUALNO KORIGUJU.BIRAJU SE RADOVI  KOJI ĆE  BITI UPUĆENI NA KONKURS.
PRIKUPLJENI MATERIJAL SA UČ.RADOVIMA NA ISTU TEMU SE IŠČITAVA,KOMENTARIŠE; BIRAJU SE RADOVI KOJI ĆE BITI UPUĆENI NA KONKURS, KAO I ONI KOJI ĆE BITI OBJAVLJENI NA BLOGU.SVAKI OBJAVLJENI RAD IMAĆE I KOMENTAR NAPISAN OD STRANE ČLANOVA SEKCIJE.AUTORI ODABRANIH RADOVA PREDSTAVIĆE IH PJESNICIMA, A STIČU I MOGUĆNOST DA TAJ RAD BUDE OBJAVLJEN I U ŠK.LISTU.
  • UČEŠĆE ČLANOVA SEKCIJE NA MEĐUNARODNOM FESTIVALU. ZADAVANJE  RADNIH ZADATAKA: 24. NOVEMBRA U ŠKOLI SE OBILJEŽAVA DAN OSLOBOĐENJA BARA. RAD NA PANOU, KOJIM SE POZIVAJU UČENICI DA ŠALJU RADOVE NA TEMU:,, BAR, MOJ GRAD”
  • ČLANOVI SEKCIJE ČITAJU SVOJE RADOVE( TEMA:,,BAR, MOJ GRAD”), KOMENTARIŠU IH I EVENTUALNO KORIGUJU.BIRAJU SE RADOVI  KOJI ĆE  BITI UPUĆENI NA KONKURS.PRIKUPLJA SE I MATERIJAL KOJI SU UČENICI POSLALI NA ADRESU SEKCIJE, VRŠI SE  ODABIR RADOVA KOJI ĆE BITI JAVNO PRDSTAVLJENI- NA ŠKOLSKOM SAJTU ILI NA ŠKOLSKOJ PRIREDBI ( U SARADNJI  SA ČLANOVIMA DJEČIJEG SAVEZA, TE SEKCIJOM MLADIH ISTORIČARA, KOJI PRIKUPLJAJU MATERIJAL I ORGANIZUJU PRIREDBU).KRAJEM NOVEMBRA TRADICIONALNO SE RASPISUJE I KONKURS U ORGANIZACIJI CRVENOG KRSTA, SA TEMOM:,,HUMANOST NA DJELU”, TAKO SE NA PANO POSTAVLJAI I NFORMACIJA O OVOM KONKURSU.
  • ČLANOVI SEKCIJE ČITAJU SVOJE RADOVE( TEMA:,,HUMANOST NA DJELU”), TE DISKUTUJU O KVALITETU PRIKAZANIH RADOVA .ČITAJU SE I KOMENTARIŠU PRISTIGLI UČENIČKI RADOVI, ONI KOJI SE ISTIČU KVALITETOM OBJAVLJUJU SE NA BLOGU. VRŠI SE ODABIR RADOVA KOJI ĆE UČESTVOVATI NA KONKURSU.

          DECEMBAR:
  • 3.SEDMICA DECEMBRA  POSVEĆENA JE DJECI SA POSEBNIM POTREBAMA( ,, DAN ZA DAR OD SRCA“).   KRATAK RAZGOVOR O RAZLIKAMA MEĐU LJUDIMA, UPUĆIVANJE UČENIKA DA SAMOSTALNO PRONAĐU VRIJEDNE UMJETNIČKE TEKSTOVE KOJI OBRAĐUJU OVU TEMATIKU I DA IH PRIPREME ZA PREDSTAVLJANJE.  POZIV BLOGERIMA DA NAPIŠU SVOJE MIŠLJENJE O TEMI. OKVIRNA TEMA:,, AKO VIDIŠ RAZLIKU, NE RAZUMIJEŠ JEDNAKOST”
  • SEMANTIČKE I STILSKE VJEŽBE
  • UČ.ČITAJU UMJETNIČKE TEKSTOVE KOJE SU SAMI ODABRALI, TE IH KOMENTARIŠU U GRUPI.TAKOĐE IŠČITAVAJU  I  SVOJE POETSKE I PROZNE TEKSTOVE NA TEMU:  ,, AKO VIDIŠ RAZLIKU, NE RAZUMIJEŠ JEDNAKOST” . NAJBOLJI RADOVI PREPORUČUJU SE  SE NOVINARSKOJ SEKCIJI.
  • UČENICIMA SE NA POČETKU GODINE PREDOČAVA  ZADATAK DA FOTOGRAFIŠU NAPRAVLJENE PANOE, RAD NA ČASU, IZGLED  NAŠE INT.STRANICE...NA KRAJU POLUGODIŠTA, RADI SE PANO KOJI ĆE PREDSTAVITI ČETVOROMJESEČNI RAD SEKCIJE .NJIME SE POZIVAJU UČENICI DA I TOKOM ZIMSKOG RASPUSTA BUDU KREATIVNI.SVI PRISTIGLI RADOVI BIĆE OBJAVLJENI, UKOLIKO ZADOVOLJE KVALITETOM.      

JANUAR/ FEBRUAR:
  • LEKSIČKE I PRAVOPISNE VJEŽBE    
  • RAZGOVOR O NAŠOJ NARODNOJ KNJIŽEVNOSTI ( NASTANAK I RAZVOJ).NASTAVNIK ČITA IZABRANE TEKSTOVE, KOJI SE KOMENTARIŠU. IZDVAJAJU SE UOČENE  OSOBINE  DATIH TEKSTOVA/NARODNE KNJIŽEVNOSTI. DAJE SE ZADATAK UČENICIMA ( ZA SLJEDEĆI ČAS) DA PRONAĐU ŠTO VIŠE NARODNIH UMOTVORINA/ POSLOVICA/ ZAGONETKI...KOJE ĆE SE ČITATI I KOMENTARISATI
  • ČITANJE SAKUPLJENIH RADOVA I RAZGOVOR O NJIMA.ARHAIZMI , LOKALIZMI I TUĐICE-KRATAK OSVRT NA NAŠE GOVORNO PODRUČJE
  • OBILJEŽAVANJE PREDSTOJEĆEG PRAZNIKA- DANA ŽENA.IZRADA PANOA KOJIM SE POZIVAJU UČENICI DA POŠALJU SVOJE RADOVE, KOJI ĆE, UKOLIKO ZADOVOLJE KVALITETOM ,UČESTVOVATI NA ŠKOLSKOJ PRIREDBI/BITI OBJAVLJENI NA SAJTU ILI U ŠK.LISTU.
  • PRIKUPLJANJE RADOVA, PISANJE KOMENTARA NA ONE KOJI ĆE BITI OBJAVLJENI NA SAJTU.IZBOR RADOVA KOJI ĆE BITI PRIKAZANI NA PRIREDBI.ČLANOVI SEKCIJE DOBIJAJU ZADATAK ZA SLJEDEĆI ČAS: SAMOSTALNO PIŠU SASTAV NA TEMU :,,  LIK MAJKE U KNJIŽEVNIM DJELIMA”.DAJU SE UPUTSTVA / SMJERNICE ZA PISANJE RADA     

MART:

  • ČITANJE RADOVA ČLANOVA SEKCIJE.UČ.KOMENTARIŠU SVAKI RAD, ČIME RAZVIJAJU SPOSOBNOST KRITIČKOG MIŠLJENJA.TEMA JE VEOMA ZANIMLJIVA, JER OBUHVATA SVE LIKOVE MAJKI SA KOJIMA SU SE UČENICI U TOKU ŠKOLOVANJA SUSRETALI( HASANAGINICA, MAJKA JUGOVIĆA, PRIČE ,, ĐURĐEVAK”, ,, SUROVO SRCE” ITD.), NA OSNOVU KOJIH SE MOŽE ISTAĆI SOLIDAN ZAKLJUČAK( SINTETIČKA METODA).IZDVAJANJE KVALITETNIH RADOVA, KOJI BI MOGLI BITI OBJAVLJENI NA BLOGU, U ŠKOLSKOM LISTU, ILI IZVEDENI NA PRIREDBI
  • PRIPREMA ZA  21.MART, SVJETSKI DAN POEZIJE.POSTAVLJANJE PANOA SA POZIVOM  UČENICIMA DA SE KREATIVNO ISKAŽU PIŠUĆI POETSKI TEKST.POŠTO OVAJ DAN PRATI PRIREDBA KOJU ORGANIZUJE AKTIV NAŠEG PREDMETA, RAD SEKCIJE ĆE BITI USMJEREN NA ZADATKE KOJI ĆE JOJ BITI DODIJELJENI NAKON SASTANKA NASTAVNIKA, NA KOME ĆE SE USAGLASITI IDEJE O KONAČNOM SADRŽAJU PRIREDBE. NAPOMENA: 22.MARTA OBILJEŽAVA SE DAN VODA  (ZADUŽENA JE EKOLOŠKA SEKCIJA).UKOLIKO BUDE RASPISAN KONKURS NA OVU TEMU,ON MORA BITI JAVNO ISTAKNUT
  • RAD SEKCIJE NA PRIKUPLJANJU MATERIJALA ZA PRIREDBU.ODABIR TEKSTOVA, UVJEŽBAVANJE U IZRAŽAJNOM ČITANJU
  • IZDVAJANJE NAJUSPJEŠNIJIH RADOVA UOVOJ ŠKOLSKOJ GODINI, I NJIHOVO DOSTAVLJANJE NOVINARSKOJ SEKCIJI

   APRIL:
  • 23.APRILA U ŠKOLI SE OBILJEŽAVA SVJETSKI DAN KNJIGE( OBILJEŽAVA GA BIBLIOTEKARSKA SEKCIJA). TIM POVODOM, ČLANOVI SEKCIJE IZDVOJIĆE KNJIŽEVNO DJELO PO VLASTITOM IZBORU, PRIKAZATI NJEGOVU VRIJEDNOST GRUPI, I PREDLOŽITI GA ZA ČITANJE. PREDLOŽENA DJELA PREPORUČIĆE SE UČENICIMA I PREKO BLOGA. NA  INT.STRANICI  SVI UČENICI MOĆI ĆE PREPORUČITI KNJIGU KOJA IM SE SVIDJELA- UZ KRATKO OBRAZLOŽENJE ZBOG ČEGA JE PREPORUČUJU.SVRHA POKRETANJA TEME JE MOTIVACIJA UČENIKA ZA ČITANJE KNJIŽEVNOUMJETNIČKIH DJELA.
  • ČITANJE UČENIČKIH POETSKIH /PROZNIH TEKSTOVA. OKVIRNA TEMA,, SVE  ŠTO ZNAŠ O MENI“. CILJ JE DA UČENICI NA KREATIVAN NAČIN OPIŠU SEBE, SVOJE POTREBE, STREPNJE, MJESTO U DRUŠVU...PREDVIĐENA JE SARADNJA SA LIKOVNOM SEKCIJOM.
  • ZADAVANJE RADNIH ZADATAKA: 15.MAJA OBILJEŽAVA SE DAN ŠKOLE.RAD NA PANOU, KOJIM SE POZIVAJU UČENICI DA ŠALJU LITERARNE RADOVE NA INT.STRANICU SEKCIJE, KAKO BI POMOGLI DA OVAJ DAN BUDE POSEBAN. OSMIŠLJAVANJE TEME ZA RAD.
RAD NA PREOBLIKOVANJU TEKSTA: RAZLIKE IZMEĐU UMJETNIČKOG I NEUMJETNIČKOG TEKSTA, GRUPNI RAD
  • ZADAVANJE RADNIH ZADATAKA: PRONALAŽENJE FRAZEOLOGIZAMA.KRATAK RAZGOVOR O IDIOMIMA I  NJIHOVOJ UPOTREBI U SVAKODNEVNOM GOVORU. UPUTSTVA ZA RAD.PRIKAZ KNJIGE PO SOPSTVENOM IZBORU. POSTAVLJANJE PREPORUKA NA BLOG.
MAJ:
  • 2.NEDJELJA MAJA VODI SE U GODIŠNJEM PLANU KAO-ŠKOLA U PRIRODI.
  • PRIKUPLJANJE I ODABIR RADOVA ZA PRIREDBU POVODOM DANA ŠKOLE. ODABIR RADOVA KOJI ĆE BITI OBJAVLJENI NA BLOGU
  • ČITANJE I KOMENTARISANJE UČENIČKIH RADOVA( FRAZEOLOGIZMI). UČENICI SU TREBALI SAKUPITI ŠTO VEĆI BROJ IDIOMA, A ODABRANE  I ILUSTROVATI, KARIKATUROM.DOGOVOR O POSTAVLJANJU RADOVA NA BLOG.

JUN:
  • PRAVLJENJE PANOA: OSVRT LITERARNE SEKCIJE NA PROTEKLU ŠKOLSKU GODINU( FOTOGRAFIJE, REZIME)
                                                                     NASTAVNIK: TIJANA VUKČEVIĆ

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.